مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 10:572022-04-30سياسي

به مناسبت روز ملی شوراها | افزایش مشارکت؛ هدف مهجورمانده شوراهای شهر


یکی از اهداف والای شوراها، ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت ها، هدایت سیاستگذاری ها به سمت افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی است؛ امری که آنچنان که باید و شاید محقق نشده و مهجور مانده است.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ محسن پیرهادی رییس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاهای مجلس: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است که با تجربه 2 دهه ای خود در مسیر تبدیل شده به نهادی اثرگذار و راهگشاست.

در میان توفیقات بسیار شوراهای شهر و روستا، یکی از اهداف والای شوراها، ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت ها، هدایت سیاستگذاری ها به سمت افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی است؛ امری که آنچنان که باید و شاید محقق نشده و مهجور مانده است.

یکی از دلایل اصلی عدم تمایل شهروندان به مشارکت در عرصه مدیریت شهری، سیاست زدگی و بروز برخی حواشی در عرصه مدیریت شهری برخی کلان شهرهاست.

این در حالی است که اساسا مدیریت شهری و مسئله شوراها، امری اجتماعی و فرهنگی است و همان طور که در اصل 100 قانون اساسی آمده، دامنه فعالیت شوراها حوزه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی را شامل می شود و فعالیت ها و نگاه سیاسی جایی در حوزه فعالیت های شوراها ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به مناسبت روز ملی شوراها | افزایش مشارکت؛ هدف مهجورمانده شوراهای شهر

به مناسبت روز ملی شوراها | افزایش مشارکت؛ هدف مهجورمانده شوراهای شهر